onsdag 1 april 2009

For på stan igår...

...för att träna lite. Fick med Katja som tävlingsledare och det blev ett bra träningspass. Lite småfel som alltid men allt som allt är jag nöjd. Spot körde i stort sett hela tvåan, fritt följ, läggande u. gång (som helt plötsligt fungerar alldeles utmärkt), inkallning m. stå och apportering. Jag glömde helt bort fjärren vilket man oftast behöver träna mycket på men det är ju träning på torsdag igen. Det enda vi inte kunde köra var hoppet eftersom mitt hinder ligger uppe på vindan och jag inte ides hämta ner det.

Swift skulle träna lite med Katja men han bara drev med henne, han kunde ingenting. Såklart har vi olika kommandon men ex. ligg är ju ligg eller hur...? Hon provade även Haxzo men han letade bara efter sin älskade matte hela tiden, typiskt schäfer. Han gick bra tidvis men allt som oftast kikade han i ögonvrån så att jag fortfarande stod kvar. Jag fick samma fråga som vanligt, hur tusan kan ni tävla i elit? Grabbarna kan ju inget :-) Nästan fyra timmar gick i ett svep och jag kom inte hem förrän framåt sjutiden, hungrig som en varg och mycket ont i foten. Tur att jag hade tagit skotern över älven för jag hade nog inte kunnat gå med sådan smärta i hälen.

Nå, idag är sista lediga dagen innan en mycket stressig tid. På lördag är det dop hos syrran och jag har lovat att gör tårtorna, smörgåstårta och gräddtårta åt 46 personer, gaaah, varför lovar jag så dumma saker??? Imorgon ska jag försöka hinna handla före torsdagsträningen, på fredag efter jobbet är det bakning och fyllning och på lördag ska garneringen på innan gästerna kommer. Alltså blir jag tvungen att ta ledigt från jobbet några timmar på torsdag och fredag, dessutom hela lördagen.

Hur jag ska pressa in ett gäng träningspass övergår mitt förstånd men jag får väl hitta några minuter då och då. Tävlingen betalde jag igår så allt är klart, ska bara boka boende och höra av mig till A-C så kanske jag kan valla lite också :-)

Idag är det ju den 1/4 och jag borde alltså lura någon, tänkte nästan skriva i Ninas blogg att Spot fick C-D höfter men det hade varit för grymt. Jag är så himla dålig på att luras, alltså finns inget bus i dagens blogg, kanske ;-)

2 kommentarer:

  1. DET hade varit grymt att skämta om Hd resultatet så där ,tur du avstod..
    Nyfiken kollar hunddata på Spot om det kommit Hd resultatet ,då jag liks är ute på nätet.Vi håller förstås tummarna för Utmärkta höfter.
    Ni verkar ligga bra till för att knäcka Lyd 2 i April!!Dixie å jag tjollrar på med Ettan då..

    SvaraRadera
  2. Ja du skulle bara vågat.. Men se du vi sitter här och kollar SKK också varje timme.. Kan ju ditt nr ;-) Eller rättare sagt hans.. olycksfågel 1313. Fast jag tror John, Ferrys uppfödare skulle få en chock och dö så det är nog bäst du är snäll..
    Sen kanske man skall passa sig för att önska något.. Hm du har inte fått resultatet än eller hur :-)) Håller fortfarande alla tummar..

    SvaraRadera