fredag 26 juni 2009

Agilityträning

Ungefär fem minuter in på agilitypasset igår kom det lös en hund utan kontroll, han gick till Swift, jag lyckades bli biten och Swift fick ett bett i frambenet. Jag trodde först att Swift klarat sig men när jag lyfte undan honom måste han ha fått ettt bett, sedan såg jag att han haltade och första tanken var bara NEEEEEJ INTE NU!!! Har ju anmält honom till tävling och så ska vi på vallningsläger om tre veckor, hur kul blir det om han är halt? Nå, han fick vila i bilen ett tag - värsta straffet...och han hade inte gjort något fel egentligen, han skulle kanske inte ha svarat på utmaningen men han ska ju inte behöva ta vilken skit som helst från andra hundar. Senare tog jag ut honom igen för han haltade inte och han skötte sig jättebra, sprang på bra i kombinationerna men att ta slalom med matte på fel sida går bara INTE. Nu på morgonen verkar det vara helt ok så kanske vi kan fortsätta planera sommarens aktiviteter...

Spot var då hur duktig som helst för att vara på sitt andra agilitypass, vi tränade kontaktfält och det fungerade fint. Däcket blir svårare att få in verkar det som men platta tunneln fungerade direkt efter att Cari lyft upp den två gånger. Bilder kommer men av någon anledning kan jag inte föra över bilderna till datorn, knepigt, har ju funkat tidigare... Nästa torsdag ska vi lägga krutet på däck och slalom.

1 kommentar:

  1. Fan va jobbigt me folk som inte har vett att hålla sina hundar under kontroll! Hoppas att det gick bra för Swift.

    SvaraRadera