måndag 1 juni 2009

Det är en blåsig sommar vi har...

Det bara blåser och blåser, ständig kuling (ca 14 m/s) hela dagarna så jag funderar nästan på att börja vara vaken på nätterna istället eftersom det är bättre väder då. Det är inte roligt att ta båten över älven heller när det är sidvind för man blir så blöt när vågorna slår upp och vinden blåser vattnet i nyllet på en.

Jag har tillbringat morgonen med att läsa bruksreglerna för appellklass, jag är ju inte så engagerad i brukset så jag lagt dem på minnet direkt. Efter en liten räkneövning inser jag att vi får klanta oss rejält för att misslyckas totalt. Fast vad som helst kan ju hända med en ung hund så jag tar absolut inte ut något i förskott. Måste träna på högre hinder bara, det ska ligga på 65 cm för Spot och vi har bara kört på lydnadshöjden 55. Får klippa klorna ordentligt så han inte slår i ;-) Tänk att det aldrig slår fel - nerverna kommer en vecka före tävling och det är bara så jäkla skönt att känna adrenalinet strömma i blodet. Skönt ändå med brukset där hunden inte kan belastas för det som händer mellan momenten så jag kan dra igång honom rejält och inte bry mig i att han skäller. Han kommer nog att vara rätt trött i bollen efter lydnaden på fredag kväll med tidig uppstigning på lördag morgon, han är ju en riktig sömntuta och uppropet är redan 7.30 på lördagen. Hoppas vi grejar tvåan på fredan så jag slipper söndagen eftersom han (och jag) kommer att vara något möra efter två dagars tävlande. Träningsmässigt ska han klara det bara han kan lämna domare och tävlingsledare utanför det hela och inte springa och pussa på dem :-D

2 kommentarer:

  1. Tycker han skall pussa alla domare jag, så han får många charm poäng;-)
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Jag kan ropa till Loskan att lugna sig lite.....tror du han kommer då???

    Kramar

    SvaraRadera