torsdag 28 maj 2009

STORM

Det blåser lite där ute kan man väl lungt påstå. Flög upp ur sängen när jag vaknade för jag hade på känn att båten kanske inte var knuten för så stark vind. Mycket riktigt, den hängde i en lina rakt ut från bryggan, tur i oturen att den hängde kvar. Nu går jag och kikar i fönstret då och då så att allt ser ok ut, om den sliter sig är jag helt strandsatt här...
Lasse kommer hem i eftermiddag, när jag pratade med honom nu på morgonen så hade han kommit till Skellefteå. Det var visst lika dåligt väder vid kusten så vi kan nog inte förvänta oss bättring på ett tag eftersom ovädret drar sig norrut.

Jag har iaf betalat månadens räkningar, inte så farligt den här gången men nästa månads bensinräkning vill jag inte ens veta vad den går på efter Lasses vända ner till Alingsås. Tur att jag ställde in Pitetävlingen, det lär inte bli mycket resande närmaste tiden. Nä, jag har inte så mycket mer att skriva egentligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar