tisdag 12 maj 2009

Bullbak

Bakar bullar för fulla muggar här, fick bara sån lust att göra något gott. Nu är första plåten i ugnen och det doftar alldeles underbart. Det blev tre längder och två plåtar med STORA kanelbullar, jag är inte bra på att göra något litet, det brister i finmotoriken då ;-) Jag har till och med gjort en vetelängd utan fyllning som mommo alltid gjorde när jag var liten och den skär man i skivor och smörar innan man doppar i kaffe, smaskens... Nu är det bara det värsta kvar, att DISKA!!! Jag hatar att diska, kan inte finnas någon tristare sysselsättning. Jag tycker det är kul att dammtorka, dammsuga, skura och även vika tvätt är roligare än att diska, jag vet inte varför men det har alltid varit min akilleshäl.

...några minuter senare... Det inte bara doftade underbart, det smakade underbart också :-P

Idag blir det inga spår, bara lydnad. Jag har suttit hela förmiddagen och lagt till detaljer i tävlingspsykologi-anteckningarna så det börjar bli dags att gå utomhus när allt är gräddat och klart. Nä, nu ska andra plåten ut.

1 kommentar:

  1. Jag har ett förslag... Ta med dig en påse av de där stora kanelbullarna och kom hit... Du kan få dammsuga, torka golven och dammtorka.
    Jag tar hand om disken. ;-)

    SvaraRadera