lördag 2 maj 2009

Bajsdag?

Gårdagen ägnades till stor del åt att kratta upp vinterns lämningar som börjat tina fram. Fy vad jag tycker det är tråkigt och jag skulle gladeligen leja ut det åt någon som behöver ett tillfälligt jobb. Jag delade upp tomten i flera delar och planterade om blommor mellan varje del, allt för att slippa känna det massiva i 3000 kvadratmeter :-) Alla mattorna har åkt ut och det är innetofflor som gäller här just nu, hundarna drar in gräsklipp och sand utifrån som sedan bildar bollar med allt hår de fäller så jag har gett upp golven. Dammsuger och torkar av golven på mornarna men sedan får det se ut hur det vill resten av dagen. Jag har skurkäppen ståendes i hallen så jag kan svepa av golven lite då och då under dagen men det märks inte någonstans.

Idag blir fortsättning från gårdagen, ska ut och se om mer bajs har tinat fram och sedan ska jag skotta bort lite av plogvallarna så gräset torkar upp fortare, allt för att komma igång med träningen lite snabbare... Jag hoppar över både Jokkmokk och Pite tävlingarna och satsar på hemmatävlingarna i juni istället.

Junitävlingarna i Kiruna:
5/6 Lkl 1-elit
6/6 Appell spår och sök, elit spår
7/6 Lkl 1-elit, elit spår

Planera in den helgen i era almanackor omedelbart och kom upp till Kiruna, jag bjuder på fika till alla som jag känner... Det finns flera övernattningsmöjligheter här hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar