måndag 25 maj 2009

:-)

Det är i tider av motgång man upptäcker vem ens vänner är och det är i tider av medgång man märker vem ens fiender är...

Känner mig riktigt uppåt vid denna insikt i den mänskliga naturen, flockbeteendet den primära instinkt där den svagare följer den som har övertaget i nuet men lika gärna viker undan eller byter riktning när någon annan visar sig starkare. Ännu bättre är den svaga individen som tror sig sniffa rätt på en svaghet hos en annan individ och gör sitt drag men det visar sig stöta i sten, oj vilken monumental krasch det blir för den svagare individens psyke. Jag älskar verkligen att analysera människor i min omgivning, det är så roligt att läsa just de individer som inte kan stå på sina egna fötter utan måste ledas av någon annan.

För varje dag som går blir man flera insikter rikare bara man tar sig tid att "se" vad som händer runt omkring sig. På sätt och vis tyder detta på att jag har lite att göra eftersom jag aldrig brukar bry mig särskilt mycket i andra, utom mina verkliga vänner så klart, trots det så har jag så himla skoj så jag ska fortsätta med det.

2 kommentarer:

  1. Vara lite mänskligt beetende intresserad e inte så tokigt de hjälper då mig att ha lite lämplig distans till saker å ting!!

    SvaraRadera