fredag 8 maj 2009

Spår

Igår lade jag ut Spots första mattespår, förra året avslutades på en nivå där husse gick ut spåret och låg kvar med belöningen. Jag gick runt så jag korsade vår vanliga promenadstig, fortsatte in i skogen ca 50 meter, vinklade med kampgrej ca 50 meter efter vinkeln, efter ytterligare 50 meter lade jag en pinne och ca 30-40 meter senare kom en vinkel till med slutet ca 30 meter efter. Alltså formen av ett vanligt appellspår.

Efter att ha pratat i telefon ca 1,5 timmar :-P tyckte jag att det legat nog länge. Jag gick vanliga promenadvägen och selade på ca 20 meter från upptaget, fortsatte promenaden och hoppades på det bästa. Spot markerade upptaget felfritt, tog upp spåret och gick riktigt fint i vinkeln, långsidan med både kampgrej och pinne var inga problem men sista sträckan med ganska rejäl sidvind ställde till det för en trött hund som inte spårat på länge. Nå, vi hittade slutet och han skulle minsann inte sluta spåra, han tog en fullspeed-vända i skogen med nosen i backen men jag ignorerade bara...

Nå, gårdagen i övrigt hamnar i trädgårdsbloggen om ett tag.

1 kommentar: