fredag 1 maj 2009

Dubbeltretton, ett år hos oss

Idag på dagen är det ett år sedan Spot flyttade in här hos oss. Vi lär väl aldrig glömma den dan eftersom hela världen vändes upp och ned med Hilding Vilding som röjde hej vilt. Idag är han betydligt lugnare, sover till långt in på förmiddagen och tycker om soffmys på kvällarna, ärligt talat har jag under året haft mina funderingar om jag tog mig vatten över huvudet när jag köpte honom men idag ångrar jag inget. Vi har väl lyckats rätt bra med fostran, han lyssnar (när han känner för det), han vet gränserna (när han inte testar dem), och han är världens goaste lilla grabb (när han inte har lust att göra något annat).
Ur träningsperspektiv är han helt underbar att träna med, kortar jag bara in tyglarna lite så fungerar allt utmärkt. Han är väldigt omogen och sprallar runt väldigt mycket, därför ska vi vänta med MH några månader till.

Viätt's Spot V1313/2008
Höfter: A
1:a pris lkl 1

Jag ser fram emot fortsättningen...

1 kommentar:

  1. Jag med:-) Så glad att du är nöjd med killen, han är jättefin. Och söt;-)
    Kram Nina

    SvaraRadera