tisdag 26 maj 2009

Kvällsträning

Igår tränade jag lite lydnad med Spot på kvällen, han gick bra men här hemma är det ju rätt störningsfri miljö så det är nog inte så konstigt. Rutan satt 9 av 10 gånger, ställandet på inkallningen fungerar, det är inte som Haxzos men det är en 8:a iaf. Jag har slarvat med träningen på hopp-sitt senaste tiden så han snor runt för tidigt och hamnar nära hindret, han har ju fjädrar i benen så han klarar det ändå men, nja, det kan bli bättre :-) Apporten är inget att säga om, han hämtar och avlämnar med bra fart och utan tugg. Fjärren är också bra på ca 15 meter, jag ska bara upprätthålla det och träna med någon som står bakom så blir allt bra. Jag tränade lite platsliggning med synlig förare också, han rubbar sig inte en millimeter från platsen men går jag och gömmer mig får han svårt att ligga still. Jaja, jag har det jag gör de närmaste två veckorna...

2 kommentarer:

  1. Kikar tillbaks på din sida :) Man är ju så dålig på att skriva... Ha det bra så ses vi!

    SvaraRadera
  2. hejsvejs.....

    Så fort jag tänker på rutan och Frippe frimärke tänker jag på när vi tränade på porsön och han gjorde fel för att få springa igen (och det var inte en gång *asg*) Vilken härlig jycke han är Frippe. Pözza på han från mig!

    SvaraRadera