måndag 25 maj 2009

Avkopplad

Jag har försökt koppla av lite senaste dagarna, inte alltid så lätt men det har gått rätt så bra. Det värsta är väl att jag blir så himla rastlös när jag ska varva ner. Igår var vi och spårade, insåg att jag inte lagt in något kommando på spåret och inte heller kört med direktpåsläpp på allvar. Tänkte börja med det idag, några korta spår med kommando borde göra susen. For och handlade mat utan hunger, blev bara mjölk och Bregott i stort sett. Fikade hos syrran som gjort morotskaka och bråkade lite med Malin innan jag begav mig hemåt, var inte hemma förrän vid 19-tiden. Kockade en varm macka för att sedan ligga i soffan resten av kvällen, kollade någon B-film med den där Steven Segal.

Igår hämtade jag ut mitt bokpaket som innehöll boken LCHF-kokbok, jag läste den i morse medan kaffet puttrade. Verkar intressant, fast jag äter inte bacon och helst inte kött öht men vi får väl se... Fisk äter jag ju och det var en viktig del av kosten. Kosten går ut på att inte äta kolhydrater och stärkelserika livsmedel, inget konstgjort, inget härdat fett och helst närproducerat och ekologiskt. Helt ok eftersom jag hamnar i sockerkoma, får feber och somnar när jag äter lördagsgodis eller annat väldigt sött. Däremot kommer jag att behålla potatis i kosten, vad kan bli mer närproducerat än mina egna pottisar? Man ska äta max en frukt/dag men grönsaker är ok. Passar också ganska bra eftersom jag hoppas på en stor skörd av alla möjliga grönisar i år. Det som verkar svårt är att avstå mjöl, pannkaka utan mjöl, hårdstekta ägg istället för bröd osv. för att inte tala om allt fett man ska stoppa i sig, fy vad det känns avigt mot hur man blivit fostrad men inte helt långsökt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar