lördag 27 juni 2009

Uppvisning

Igår hade vi uppvisning med BK på stan, det är ju Kirunafestival så vi hade förväntat oss mycket folk men det var kanske inte så många som vi trodde men bra ändå. Swift fick köra agility och han hade full rulle som vanligt, tror det var mest uppskattat även om det gick fort och fel, mindre fel än det brukar men också fortare än det brukar :-) Jag hade också vissa problem med handlingen igen, han började snurra på framskicken och det har han inte gjort alls de senaste träningarna. Även Spot som bara tränat två pass fick köra igenom banan, Cari lyfte på platta tunneln så vi kom igenom hela banan felfritt men med mycket hjälp.

Det blev lite pausande i aktiviteterna ett tag så jag körde igenom lite lydnadsmoment med bägge grabbarna, passade på att träna med publik kan man väl säga. Spot gick jättefint i fria följet och gjorde ett snyggt läggande, Swift fick visa inkallning med stå och ligg och lite annat som jag inte kommer ihåg. Tänkte visa en fjärr på 30 meter men jag hann inte för då skulle det andra börja...

Varmt var det, kokande hetta så jag förlorade litervis med vätska tror jag, pust man är ju för tusan född i Kiruna då klarar man -40 bättre än sån hetta (nu får jag skäll av C för att jag klagar på värmen igen ;-)) hur som helst var det VARMT. Nu ska jag gå ut och träna lite.

2 kommentarer:

  1. Tycker d e sällan som det kommer mkt folk på såna där uppvisningar... Skumt, d e ju många som e hundintresserade å d e väl kul å se duktiga hundar?

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra att få träna med publik! Inte helt fel ju :) Eran lydnad var jättefin.

    Vi ses!

    SvaraRadera