tisdag 9 juni 2009

Finally sunshine

Ingen värme i skuggan men så var ju inte klockan mer än 06.30 när jag vaknade... Jag har vägt mig idag och tro tusan om jag inte gått ner 3 kilo på två veckor. Kanske det fungerar att inte äta kolhydrater utan bara fett. Jag kan svara bättre på det om jag gått ner ännu mer om två veckor till fast nog börjar tuggorna växa i munnen på mig lite smått. Jag känner det inte som att jag gått ner för magen känns svullen och öm efter allt kött, grädde och smör. Lasse är inte så förtjust i den här dieten eftersom han inte kan tro att man ska gå ner i vikt genom att äta det han tycker är onyttig mat. Själv stoppar han i sig kolhydrater i mängder...fast han klagar ju inte när han får hjortfilé och sås till middag :-)

Ikväll är det träning, vi ska börja med spåret på allvar och Spot ska få gå någon annans spår. Lite uppletande ska vi också försöka hinna med under tiden spåret ligger. Tror jag kör korridorvarianten, den har då fungerat bäst för mig tidigare. Jag vågar inte börja med sök riktigt än eftersom han gärna går i vind på spåret då och då - även om det blivit bättre nu... Nä, nu är det dags att plocka undan lite, var fullt upp med pappersarbete igår och de ligger fortfarande utspridda lite här och där.

2 kommentarer:

  1. Grattis till viktnedgången!
    Själv har jaglagt det projektet på hyllan, det känns allt annat än viktigt för tillfället.

    SvaraRadera
  2. behöver bantnings tips.. Vad skall man äta då för att inte få i sig kolhydrater?
    Nina

    SvaraRadera