tisdag 17 mars 2009

Dags för en uppdatering

Det är några dagar sedan senaste uppdateringen, jag tycker dagarna bara springer iväg det är snart dags att betala räkningar igen :-(

Jag har varit ledig några dagar och det har blivit lite träning med Spot. I en väldigt isolerad miljö som här hemma har han väl gott och väl ett förstapris men idag ska vi på stan och se hur det blir i stökigare miljö. Jag tänkte ta COOP-parkeringen för där går det ju alltid mycket folk och det finns ytor att vara på. OM (!!!) han inte nollar något ska vi inte ha några problem att klara oss men nja, jag känner mig nervös och osäker på honom. Så är det väl alltid första gången med en ny hund som man inte har fått grepp om ännu. Han är bara så väldigt flamsig, som en ung hund ska vara i mina ögon men jag har kanske lite prestationsångest, jag är så van att det går bra.

Vi tävlar på söndag, upprop klockan 11.00 för lydnadsettorna, jag far ner redan på lördag och bor på PBK i stugan längst ner mot ängen om någon känner sig sällskapssjuk eller träningssugen. Jag stannar ända till på måndag och får HD-rtg bortgjord också. Nu blev jag nervös för det också...

Om lite annat då... Vi var på Rautaspremiären i lördags, det var så dåliga spår att resan tog tre timmar enkel väg. Jag fick massor med röding i ett lånat hål (jag ides inte borra ett eget) och ägaren till hålet gjorde stora ögon när jag skopade upp fisk efter fisk, ganska kul faktiskt. Bosse, min farsa, hade problem med värmen i arken och hade inte tid att umgås fast det var honom vi for dit för att träffa men jag hundsnackade bort några timmar med en vän till familjen. Resan hem lämnade mycket att önska, spåren var om möjligt ännu sämre och vi välte till och med en gång när det brast i spårkanten. Jag kände mig lite blåslagen och helt genomfrusen när vi parkerade utanför dörren igen, men men, vill man ha roligt får man stå ut med lite obehag.

Nä, nu ska jag uppdatera lite i de andra bloggarna och sedan gå ut en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar