söndag 29 mars 2009

Jag ser det snöar...

Jag som precis hade en tanke på att kanske gå ut och börja plocka upp lite hundbajs från gården så började det snöa. I och för sig är väl det inte heller så tokigt eftersom det inte syns något under snötäcket men det som göms i snö...ni vet...

Idag ska jag få upp lite fler lysrör i verkstan så jag kan plantera ÄNNU mer, mer skriver jag om det i trädgårdsbloggen. Träna några pass ska jag väl också hinna med, igår blev det ett helt gäng korta pass på rutan varav ett i parkeringsgarage, mest för miljöträningens skull. Vi ska pausa i rutanträningen idag och låta det han lärt sig ligga och mogna ett tag, därför går vi över till hopp-sitt och apportering. Fria följet ska nötas ännu mer, man kan aldrig träna för mycket på det och inkallning med ställande så klart. Ja, i stort sett alla moment vi smakat på tidigare, det är bara nyinlärningen jag inte vill blanda ihop med något annat. Nä, nu är det dags att städa lite så kommer jag ut snabbare.

Tillägg efter träningen: Jag gick igenom alla moment i stort sett för att se hur vi ligger till och hur jag ska lägga upp träningen. Utöver några småfel så fungerar hopp-sitt, inkallning m. stå och fjärren. På inkallningen har han lite för dåligt tempo och är på väg att stanna av sig själv men det ska vi nog hinna fixa. Hopp-sitt fungerar utmärkt och på fjärren satte han sig framåt en gång av ca 8 upprepningar. Jag anmäler mig till tävlingen idag för det känns som att vi har en chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar