fredag 27 mars 2009

Träningskväll igår

Spot fick sig en riktig platsliggning i grupp, det är jag mycket glad för. Det blev ett antal minuter med dold förare, han satte sig på slutet men då hade han legat länge och jag hade precis tanken att gå tillbaka. Jag bara lade om och lät honom ligga några sekunder så han skulle få sin belöning. I övrigt skötte han sig bra, förutom de av honom hatade aussisarna så råkade ingen ut för hans humör :-)

Väl inne i klubbstugan igen hade vi minikurs och visade lite av våra träningsmetoder, grabbarna tyckte nog att det var skoj att få vara med och visa vad de kan. Det blev sent som vanligt men, men, jag är ju ledig idag så det har mindre betydelse.

Jo förresten, glöm inte att uppdatera era länkar och mailadresser. Allt som jag haft på swift-go-fullspeed är nu nerlagt då Spray har lagt ner sitt webbhotell.

1 kommentar:

  1. Å va roligt med platsliggningsträning ,jag hade velat varit med!Va duktig Spot va ,synd att du inte var snabbare tillbaks bara...
    Kul för dig att få träna vidare i lydnadsmomenten ,de e belöningen för ni lyckats så bra !!
    Skall lufta Dixie i lydnads 1, imorrn å se hur vi ligger till ev får vi sällskap av Schäferflicka(kanske platsliggning).
    Hazta skall också få gå sitt pogram också..

    SvaraRadera