fredag 13 mars 2009

Kul

Det är länge sedan jag skarattat så mycket under ett träningspass som jag gjorde vid dagens tasstargetövning med Spot. Han lärde ju sig lite för någon dag sedan när jag påbörjade träningen och idag körde vi lite uppföljning. Jag började med att stampa till på targetplattan och han fattade konceptet, grejen var bara att ju hårdare jag stampade till desto hårdare stampade han. Trampade jag till lite lätt gjorde han detsamma och till slut "tävlade" vi om vem som skulle hinna först, vann jag så fick han ingen godis så han blev rejält taggad. Tänkte att det kan ju inte skada att han har lite hastighet. Ja, det beror ju förstås på vad jag ska använda den till men i lydnaden handlar ju det mesta om fart. Kul hade vi i alla fall och vi (mest jag, fast han såg ut att ha lika kul som mig) skrattade gott åt trampandet här i vardagsrummet.

Utöver den lyckade kvällen funderade jag och Husse på om kopplingen mellan ben och hjärncell (notera singularis :-)) verkligen blivit installerad vid födseln. Han hittar då bara på bus den lilla dåren.

Nå, ett pass ute har vi också hunnit med och nu kör vi enbart uthållighet med belöning som kommer allt mer sällan och aldrig mitt under momenten. Nåja, jag lättar upp det strikta med lite roliga övningar efteråt så han inte tappar stinget, fast får han bara en köttbulle så går han genom eld och vatten.

Nä, nu är det hopp i soffan med en kopp kaffe.

1 kommentar:

  1. *asg*
    jag kan riktigt se er skratta men nog fuskar du väl lite med att stampa på den ;)

    Tänk vad skojigt vi hade när vi lärde Max rutan, Those we're the times of our lives *fniss*

    saknar dig...

    kramiz

    SvaraRadera