onsdag 11 mars 2009

Typiskt...

Imorgon är jag ledig men så kommer kylan så klart, Murphy's lag förföljer mig. Om en och en halv vecka ska vi tävla och Spot behöver verkligen lite mer träning så blir det helt plötsligt -15 ute efter att ha varit 0-gradigt i över en vecka. Nå, det är bara att ta det som det är, vi blir iaf 26 stycken i ettan och jag kan väl se mig och Spot på en tjugondeplacering eller nåt :-) Det enda jag hoppas på är ett förstapris även om det känns svårt efter gårdagens träning. Han har återigen glömt bort skillnaden mellan stå och ligg, om vi har riktigt otur nollar vi båda för att han gör tvärtom :-D

Vi tränade lite på tasstarget, inte för att jag vet vad jag ska använda det till ännu men det blir nog bra. Han har verkligen inte den snabbaste skallen i världen, man ser hur han funderar på vad jag vill, efter många om och men insåg han vad jag ville och då ser man hur det klickar i ögonen på honom. Han testar sig inte fram till belöning utan han tänker sig fram. Hur mycket han än förstod vad jag ville så måste han bara testa om det går lika bra med något annat, precis som Haxzo. Swift däremot accepterar när han får belöning för ett visst beteende och gör samma om och om igen. Samma ras, samma ägare men så helt olika hundar...

Nä, jag sitter på jobbet så jag kanske skulle fortsätta med att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar