fredag 20 mars 2009

Träningskväll på klubben

Igår var det premiär för de nya träningskvällarna på klubben. För att vara en premiär var det väl inte så där enormt god uppslutning men vi som var där hade desto trevligare. Vi snackade käkade fika och tränade lite hund. Vi har fått en ny tjej i klubben som kommer från Falkenberg (K), alldeles nästgårds till där jag växte upp, hon är verkligen starkt engagerad i klubben och kommer nog att dra upp den gamla härken på fötter igen. Redan har det börjat hända saker där ute, träningskvällen för det första men även annat som inte märks utåt men som ger resultat på lång sikt. Hoppas hon orkar och inte tappar lusten att stångas med en betongvägg... Nej nu ska vi tänka positivt och vara glada för de nya krafterna, vi måste också låta oss dras med i förändringarna och bli en modern, aktiv klubb. Jag hakar på och ytterst motvilligt men på försök under ett år erbjöd jag mig att ta mig an HUS, hoppas bara tiden räcker för att jag ska kunna göra ett bra jobb. Dessutom ska jag ha en tävlingskurs åt klubben under våren, vi får väl hoppas att jag lyckas hålla ihop mitt späckade schema så inte mina egna hundar blir lidande.

Nå, till träningen så... Spot fick sig en genomkörare av ettan med väldigt mycket störning och tvl.ledare, han gick väl inte speciellt bra men en sådan störning kommer det inte att vara på tävlingsplan. Dessutom kan jag inte skylla på någon annan än mig själv som inte har tränat mer med störning, man kan inte kräva vad som helst av en ung hund som inte har varit med om så mycket i sitt liv. Jag tycker han gjorde det bra för att vara första gången. Idag ska jag träffa K igen eftersom hon så snällt erbjöd sig att vara tvl.ledare även idag, jag tackar och tar emot. Hon vågade inte riktigt ge kritik under träningen igår men jag hoppas hon tar mod till sig och gör det idag :-) Kritik är grunden till förbättring! Det kan vara "elitprecision" även i lkl 1...

3 kommentarer:

  1. Jag och Leo anmäler oss direkt till din tävlingskurs :-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen tummarna för er på tävlingen. Jag e helt övertygad om att ni fixar det :).
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Grattis, grattis Carina och sötnosen Spot till första priset på er första tävling tillsammans.
    kram från uppfödaren/ Nina

    SvaraRadera