onsdag 15 oktober 2008

Blir nog en tuff dag

Vaknade tidigt efter en natt av sömnlöshet, första gången vaknade jag av något hårt i nacken och det var hörnet på kudden - ja jag vet att det är knäppt men jag kallas inte prinsessan på ärten för ingenting. Gick upp före 6 eftersom det inte var någon idé att ligga där och åla omkring. Kokade kaffe och löste sudoku ända tills Lasse vaknade. Nu sitter jag här och börjar känna mig lite småseg :-)

Idag jobbar jag till 14 och sedan ska jag handla eftersom jag är ledig och inte ids åka upp på stan. Klockan 15-17 är det kurs och jag hinner inte hämta hundarna före så de får vara hemma. Tänkte fara på träningskväll senare men jag tror gänget ska vara i svappis så det är inte riktigt läge för det. Fungerar inte att först åka och hämta hundarna i kurra och sedan dra till svappis, klockan hinner ju bli sen kväll innan jag ens är där. Nä, det får bli träning hemma istället. Dessutom är det ju som jag skrev i gårdagens inlägg, det börjar bli projekt att ta sig över älven -man gör det inte i onödan. Det blir nog en tuff dag med tanke på att jag vaknade före fyra.

Hundarna har precis kommit in och är alldeles blöta och luktar skunk, självklart ska de fara omkring och stryka sig mot mig nu när jag fått på mig arbetskläderna. Spot är lika vild som han alltid är på morgonen och röjer runt, studsar i bädden och brottas med Haxzo. De ska snart få mat de små odjuren, morgonen blev verkligen lång och i vanliga fall brukar det börja bli dags att fara när jag hunnit så här långt i inlägget men idag har jag fortfarande en timma innan jag ska iväg. Nå jag kan ju lika gärna gå och tvätta lite kläder istället för att sitta här och skriva om ingenting :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar