måndag 13 oktober 2008

Lugn morgon



Vaknade tidigt, Edvin skulle till skolan och Lasse gick upp med honom. Jag låg kvar och piggnade till i lagom takt. Igår blev det en prommis i skogen, jag bestämde väg och självklart blev det ingen lätt liten skogspromenad. Här i väglöst land har vi ju inte speciellt många skogsstigar heller och de som finns är jag lite less på. Jag ledde alltså karavanen ut i skogen över berg och runt myrar, vid rökpausen gömde sig Lasse och Edvin så Grabbarna fick träna lite "sök". Det är ju nu inte så att man kan kalla det för riktigt sök eftersom jag inte ens lyfte rumpan från stenen när jag gav kommando :-) Swift tränade lite dirigering upp på en sten kanske 30-40 meter bort, bara lite skoj alltså.

Swift har lärt sig att posera på stenar och varje gång han ser en lite större sten ska han posera och bli fotograferad. Därför kan bilderna som följer bli lite enformiga men sånt är livet med en linslus.
Första stenen var så hög att Spot inte kunde hoppa upp utan Husse var tvungen att lyfta.


Husse har lyft upp Putte och alla poserar så fint.


På väg uppåt och Swift kan inte låta bli att posera som vanligt.


Någon gång skulle jag vilja fota Swift i "naturligt" tillstånd men han hör när jag trycker igång kameran och sedan är det kört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar