tisdag 28 oktober 2008

Fjärde dagen

Igår var en tuff dag, jag försökte lura mig själv att fara in på macken innan jag åkte hem. -Jag behöver nog tuggummi... nä jag har tuggummi - men inga jag är sugen på för tillfället... det finns för tusan fyra olika sorter bara i handväskan! Nog vet jag varför jag skulle fara in och köpa tuggummi, jo visst lura andra men inte dig själv tänkte jag när jag blåste förbi macken i 190, nja inte 190 men nog snabbt för att få sladd i rondellen :-) När jag kom hem letade jag cigg, tänkte att något paket trillat ur där jag brukar förvara dem. Inte en endaste liten fimp kunde jag hitta, nog är det hemskt.

Jaha, då lämnar vi det ämnet. Igår blev det ingen träning alls, jag letade cigg så länge att det hann bli mörkt :-) Nä, ärligt talat så kände jag inte för någon träning och det hade nog ändå bara slutat i kaos och dåligt humör. Jag satte mig ner och stickade istället, vet inte vad det ska bli men det ser jag när det är klart. Känns som mycket kort varsel men imorgon bär kosan söderut mot mindre kyliga breddgrader. Inte så långt men en 85-90 mil åtminstone, jag jobbar till 14 så jag stannar en natt i Luleå och träffar C som jag inte sett sedan i våras. Vi har en hel del snack att komma ikapp med. Tidigt på torsdag morgon far jag de sista milen och hamnar hos Spots uppfödare för en hel helg med får, får och åter får. Morsan kommer hit och bor med Haxzo och Fanny tills Lasse kommer hem på fredag. Det blir enklast så nu när vi har så himmelens många hundar, 6 stycken... Nå, imorgon hinner jag med en sista uppdatering innan jag drar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar