tisdag 21 oktober 2008

Långsam uppkoppling och strul

Hujja vilken långsam uppkoppling jag har idag, har förbrukat min kvot på Tele2s mobila bredband. Vojne vad man får pröva sitt tålamod... Dessutom strular det så detta är andra gången jag skriver detta inlägg, hoppas det är den sista.

Var ut en sväng och tränade Spot nu på morgonen, alltså - jag får upprepa mig hela tiden men han ÄR verkligen en härlig hund att träna med. Helt ärligt så tror jag att vi kunnat ta ett lågt 1:a pris i ettan idag. Fattas förstås bara uthålligheten men jag skulle kunna ta avdrag på helheten för att kunna berömma... Dessutom har han fått betydligt mindre mängd träning än de andra, tänkte ta det lite lugnt med honom. Kanske ett tecken på att jag blivit mer kvalitativ i min träning och alltså en bättre hundtränare. Anti-Jante lagen är det här idag ;-) Jag överdriver inte när jag säger att han har felfri position i fritt följ, han kan bli något flamsig då och då men han är ju rätt valpig ännu. Språng marschen måste vi träna mer på, har ju aldrig tränat det förrän i söndags så det kan man väl förstå.
Inkallningen har blivit bättre, med det menar jag förstås högre tempo. Han hade lite kortslutning i hjärnan när jag tränade sitt kvar och det slog ut hastigheten på inkallningen men nu är det full fart. Hopp över hinder klarar han hopp-sitt-hopp med hand-dk på sättandet, ja han klarar även sitt kvar och hopp... Nu när jag börjar sätta ihop momenten så tror jag bara ännu mer på att grundläggande träning är så viktigt. De senaste fem månaderna har vi ju bara nött och nött och nött på alla delar som momenten bygger på.

Nå, det var träningsrapporten, nu ska jag ut och träna stackars Swift som ALDRIIIG får träna nu för tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar