måndag 20 oktober 2008

Huvudvärk och kort träning

Vaknade med en rejäl huvudvärk, har sovit dåligt och känner mig sliten. Förmiddagen tillbringades i telefonen och när disken var klar drog jag ut i verkstan. Började klura på ett täcke åt Haxzo som går ner över rumpan på honom och värmer där han har ont. Jag har en plan att lägga in ull (ber Mari tova en formad "skål") eller fårskinn (blir tungt) bara precis över de sista ryggkotorna. Tappade tråden (hehe) där ute och måste fundera lite innan jag går vidare så det blev att ta ut Spot på en liten träning.

Spot är verkligen helt fantastisk, började lägga ihop vissa moment och kollade vilken nivå vi låg på i resten av momenten. Läggande under gång gick långsamt de tre första gångerna men sedan fattade han galoppen och lade sig snabbt och snyggt. Vänstersvängarna är helt underbara och jag började träna på högersvängar. Han har lite svårt att hinna med i tempoväxlingen, han har inte lärt sig läsa mitt kroppsspråk än men det kommer. Språng marsch får vi jobba på ett tag till, han vill gärna hoppa upp och bitas :-) Inkallningen varierade jag mellan belöning för sitt kvar och inkallning, han började tjuva på inkallningen och efter några belöningar för sitt kvar kom han inte alls... knäppso. Ja, det var nog allt vi hann med men jag tror vi ska ta ett pass till lite senare.

1 kommentar:

  1. nu har jag hittat din blogg. bara att säga till så tovar jag en "skål" eller en "rumpevärmare" till haxzo!

    SvaraRadera