tisdag 14 oktober 2008

Tidig morgon

Fotot är taget en dag på Lulnäset där jag brukade låta grabbarna simma ganska ofta när jag bodde i Luleå. Haxzo VILL HA bollen!

Idag vaknade jag väldigt tidigt, Lasse ska börja jobba klockan 8 så jag gick upp med honom fast jag inte börjar förrän 10. Han ska gå någon kurs under de närmaste dagarna och det är dessutom hans eftermiddagsvecka så han är på jobbet 8-24. Det betyder att om jag vill träffa min kära make så får jag gå upp samtidigt som honom på morgonen, han har det ju lätt - han behöver ju bara läsa här i bloggen så vet han vad som händer för mig :-)

Här snöar det för fullt och hundarna ska få sin första heldag ute i hundgården, vi får väl se hur det går. Haxzo får ha täcke på sig så han ska nog klara sig rätt bra men det känns ändå lite jobbigt att lämna dem så länge ute. Nå, hade jag varit hemma så skulle de ändå velat vara ute men då är jag ju hemma... Det blir bara idag det kör ihop sig så här eftersom Lasse måste gå den där kursen han börjar ju 14.30 i vanliga fall, imorgon slutar jag ju 14 så det är bättre. Nä inte ska jag ha dåligt samvete för det men det är nog som Lotta säger att efter Haxzos diagnos har jag blivit lite löjlig.

Igår trillade det in en hel pall med Halloween-prylar på jobbet så jag hade fullt upp hela dagen. Nu ser det för j*ligt ut i butiken men förhoppningsvis ska jag hinna klart idag. Jag blev tvungen att bygga om helt eftersom det inte är "hyllvaror" de har ju ingen egen plats på hyllorna utan jag måste tillverka plats i en redan full butik. Kul är det hur som helst. Massor med roliga prylar och man får nästan lite Halloween feber, jag har ju aldrig firat på Halloween eller ens pyntat hemma men kul hade det varit :-)

Nä, nu ska jag skriva lite i Haxzos blogg och sedan fara på jobbet.



1 kommentar:

  1. Men duuuu, du behöver ingen till anställd? Jag klättrar ju på väggarna här hemma av tristess.

    SvaraRadera