måndag 6 oktober 2008

Veterinären IGEN!




Ja, idag var det Spots tur att fara en vända upp till veterinären. I fredags fick han en liten släng ögoninflammation så jag spolade ur som jag brukar en gång i timman eller nåt. Under helgen har det förvärrats istället för att bli bättre som det brukar och i morse såg det verkligen riktigt illa ut. Jag ringde veterinären på en gång och fick komma redan idag halv tolv. Vi kom dit, hon kollade så det inte var någon skada på hornhinnan, det var det inte men en rejäl ögoninflammation, möjligen pga en smäll från de ganska våldsamma lekarna. Nåja, man kanske får stamkundsbonus snart :-) In på apoteket och köpte medicinen så vi kunde åka hem igen. Jag får sån fruktansvärd hemlängtan när jag far över älven.

Haxzo har varit på riktigt dåligt humör idag, kanske han har ont eller så är det bara en dålig dag som vi alla kan ha. Swift är ju experten på det området, fan när han vaknar på fel sida då är hela dagen förstörd. Lasse är ledig idag men åker bort på kurs imorgon, vet inte vart men han kommer iaf hem på onsdag kväll. Imorgon har jag också kurs men då är det jag som ska lära ut det jag kan. Onsdag är det jobb igen och samma med torsdag och fredag.

Här kommer lite av bilderna från hösten som jag lovade. Vi börjar med lite härliga höstfärger, vyn från den nedre tomtgränsen. Hundarna är med som vanligt fast de inte var huvudmotivet för den här bilden.




Nästa bild är ännu mer härliga höstfärger.



Husse tog med grabbarna på en promenad till Vuolos och Spot placerade sig i båten som vanligt, de andra badade men inte tänker då han bli blöt om fossingarna.



Fullt språng för alla



Nu skulle jag bara önska att jag slipper hälsa på veterinären fler gånger den här månaden. Det finns roligare saker att lägga pengarna på, även om det nu är nödvändigt med veterinärbesök då och då...

Nåja, nu ska jag väl gå och hitta på något vettigt igen.

1 kommentar:

  1. Hej igen! Sidan blev jättefin, ni verkar bo så härligt och höstfärgerna är ju så sköna.

    SvaraRadera