fredag 24 oktober 2008

Sömnlös IGEN

Jag har precis duschat och dricker kaffe efter ännu en sömnlös natt där jag vridit och vänt mig och bara plågats i 8 timmar. Gick upp när jag märkte att den oundvikliga huvudvärken började komma. Det blir alltid så när jag har mycket att tänka på och tankarna snurrar verkligen runt där uppe i bollen just nu. Hade jag fått bestämma så skulle jag inte gått på jobbet idag men vad gör man...?

Spot har verkligen kopplat apporteringen nu, det tog några veckor men nu är det så himla snyggt, fast han tjuvar ibland :-) Bara bra alltså, man ska inte ha för mycket krav i början utan momentet ska vara roligt. I helgen när jag är ledig ska jag träna igen, har inte blivit någon träning i slutet på veckan när jag jobbat. Det är ganska krävande att vara på jobbet bland allt folk när man är lite osocial som jag :-) Igår kom Morsan upp och stod i butiken en sväng så jag och Lasse hann ner på Dressman och shoppa lite kläder som han kan ha med sig till Stockholm. Han blir ju borta hela nästa vecka och han skulle egentligen behöva ett par byxor också men de fanns inte i hans storlek. Nå, han får klara sig med det han har och den nya skjortan. Lite julklappar blev det också, jag har ju redan beställt min julklapp från Jami :-) Vi har kommit fram till att vi köper våra egna julklappar så får vi det vi vill ha. Apropå det borde väl paketet börja närma sig Kiruna, hoppas det kommer före helgen men det är väl för mycket begärt.

Nu när Lasse ska iväg så funderar jag på att fara till Viätt, jag har inte berättat det åt Nina ännu eftersom jag inte bestämt mig helt hundra så jag vet inte ens om det fungerar för henne. Jag ska ringa henne när jag kommer upp på jobbet. Känns så dumt eftersom jag sagt tidigare att jag ska komma så har det hela tiden dykt upp något som satt käppar i hjulet. Nå, vi ser ju... Vet inte om jag ska ta med mig Haxzo, funderar på om jag ska lämna honom hos Morsan fram till fredag när Lasse kommer hem. Jag vet inte hur han och Foppa går ihop, Foppa har ju varit lite besvärlig tidigare men vi ser ju.

Egentligen skulle jag lägga in lite foton men med min långsamma uppkoppling lär det inte hända nu på morgonen iaf. Det känns nog jobbigt att jag ska lägga in räkningarna ikväll, hujja-bujja, fatta vilken räkningshög det blev med alla veterinärräkningar, rotfyllning, skoterförsäkringar, hundförsäkringar och bilskatt... Allt kom verkligen samma månad. Nå, det hinner ju komma en till lön före jul så vi får julmat ändå :-)

Jag funderar på att sluta röka (igen :-)) jag blev så inspirerad av en kompis som kastade sista snusen igår (Grattis M!) så jag tänkte haka på. Blir väl lite dåligt humör de närmaste veckorna så don't mess with me ;-)

Det var en massa morgonpladder kanske jag inte är så osocial som jag tror :-)

2 kommentarer:

  1. Hej, nu så kan jag läsa på din sida igen:)Jag förstår dig helt när du säger att du blir nojig, man kollar sina hundar hela tiden och är rädd att det ska hända något mer. Man vill ju att de ska må bra och har kul. Tråkigt att ni inte har något vattenträning att tillgå, det är ju så bra för hundar överhuvudtaget. Bamse verkligen gillar det man ser hur han kämpar och tycker att det är roligt. Hmm jag har faktiskt funderat över att fixa sådant hemma, vattengym till hundarna men det är ganska dyrt men vinner man en slant någon gång, ja då blir det nog bland det första jag kommer att fixa. Ha det så bra och krama vovvarna, hälsningar Lena o vovvarna

    SvaraRadera
  2. DU!!!! Sluta bort tanken på att lägga av med rökningen, jag vill inte vara med dig om du blir grinig.

    Kram

    SvaraRadera