tisdag 7 oktober 2008

Lite småpyssel


Började pyssla lite med bloggen nu på morgonen. Lade till olika fotogallerier som länkar men har inte hunnit sortera fotona och skriva text till alla. Det är alltid roligt att jobba på en sida när det är något nytt som ska byggas men min vanliga hemsida är jag alldeles för dålig på att uppdatera. Inte för att den är tråkig att jobba med utan för att det går så långsamt och mallen jag använder där klarar inte allt jag vill göra.


Sprang iväg en sväng och gav hundarna mat, en procedur som tar väldigt lång tid numera. Det börjar med att Swift får sin antibiotika nerkörd i halsen och 2 rimadyl som "belöning" taskiga Matte som vanligt :-) Haxzo får sin glukosamin nerkörd i halsen och leversnitt som belöning. Jag blir nästan lite mer deprimerad när jag tänker att han är så lätt att ha att göra med, första 2 pillrena var ett helsicke att få i honom men när han insåg att jag inte tänkte ge mig så började han svälja dem så snällt. Spot vill också ha godis (han tror det är godis) så han får 2 vitamintabletter, kan ju aldrig skada. Jag ger maten och väntar på att de ätit sedan är det rengöring av Swifts tå för att avslutas med andledningen till att Gud skapade äktenskapet... man bör vara två för att kunna rengöra och medicinera ett Spot-öga... Idag är Husse bortrest så lätt är det inte!


I eftermiddag är det kurs, ska bli kul faktiskt. Jag längtar nästan att få se min apportmetod användas av fler än mig, mest för att det är spännande att se om den fungerar. Nåja, gör den inte det så fungerar den för mig ändå :-) Nä, nu ska jag inte sitta här och dravvla dynga, har massor att göra nu på min sista lediga dag.

1 kommentar:

  1. Här har det blivit fint! Jag är lite nyfiken på din apportmetod...har ju nämligen börjat med metall-apporten som är bland det äckligaste man kan ha i munnen enl Calippo =/

    SvaraRadera