måndag 27 oktober 2008

Tredje dagen...

...utan cigg. Lasse lever fortfarande men har dragit till Stockholm en vecka så han slipper lyssna på mig :-) Hundarna lever också, mest utomhus... Anyway, jag har inte något enormt röksug men nog är det som att få en slägga i skallen då och då när det väl sätter in. Eller kanske myror i brallan är en mer passande beskrivning för jag blir så otroligt rastlös. Jag har dragit ner på kaffet också bara för att varje kaffekopp triggar ett enormt behov av en cigg. Mängden kaffe leder till en sprängande huvudvärk om jag inte tar en kopp i tid - jag försöker minska successivt. Däremot lärde jag mig fort vad man gör istället för att röka, man äter och äter och äter, när jag slutat äta blir jag sugen på en cigg och då fortsätter jag äta. Jag kommer att väga 190 kilo när jag är klar men förhoppningsvis har jag då bättre kondis för att jag slutat röka så jag kan springa i skogen och jobba bort kilona. En prio åt gången.

Ja, Lasse är ju i El Stockholmo som sagt. Han blir borta en vecka så jag ska jobba halvdag fram till onsdag bara för att hundarna inte ska behöva vara ute i hundgården så länge. Det blir ju ändå 5-6 timmar innan jag har tagit mig hem och utifall jag behöver handla eller nåt. Fast det blir problem att handla, jag kan ju inte gå själv eftersom cigaretterna är alldeles vid kassan så jag absolut måste passera dem. Det är som att vifta med en spritflaska framför näsan på en alkis.

Spot fortsätter sin apporteringsträning, jag gick lite för fort fram med honom i lördags så jag fick backa lite, inte lite kanske utan ända till början. Nu i eftermiddag ska vi gå framåt igen, inte med riktigt så mycket störning som det var i lördags, onödigt av mig. Om isen på gräsmattan tillåter ska jag även träna på språng marsch, där hoppar han och biter i mig den knäppa hårbollen. Jag längtar tills apporteringen är befäst så jag kan börja med rutan, det är så himla kul att träna rutan, eller hur Annelie ;-) En förklaring åt er som inte förstår... mina hundar är lite rutan-tokiga och de som använt sig av "min" metod har fått lika rutan-tokiga hundar kanske lite problematiskt i vissa lägen - typ om det står koner på plan under brukstävlingar eller så... *asg*

Swift har fått samma träning som Spot, håll fast och hämta med ingång. Kanske låter löjlig men han behöver det så inte alltför tokigt när man har två hundar på samma nivå, hahaha. Nä, helt allvarligt så är Spot bättre, inte i mängden moment eller så men jag har tränat honom mycket mer precist än Swift redan från början. Kankse jag inte varit tillräckligt perfektionistisk med Swift när han var valp och grundade momenten men man utvecklas ju själv också för varje hund man har. Nä, nu sitter jag bara och svammlar för att glömma bort att jag är röksugen, ska gå och tvätta sängkläderna istället, kanske handtvättar för att ha något att göra - neeejjjj!!! skojjar bara ;-)

1 kommentar:

  1. Jag slutade röka för ca 10 år sedan och det var inte lätt! Hade rökt minst 1 paket/dag.

    Så kunde JAG , kan alla...:-)

    Jag har ALDRIG varit så aktiv som den våren efter rökstoppet: städade köket, förråd - allt för att inte tänka på ciggisarna.
    Och gick upp i vikt mkt pga det enorma suget!

    Det lyckades jag bemästra till slut, men hade jag då känt till LCHF - hade jag säkert klarat det bättre.
    Läs mer här

    http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

    Och nu kan jag inte förstå ATT jag kunde röka!

    SvaraRadera